Back to basics: de joggingbroek sessies. Kick-off Y-Factor.


Geen artikel, maar een video serie. Opgenomen in Corona tijd en getoond op Linked-In. Als iedereen binnen zit valt het op dat er nieuwe problemen ontstaan, maar de oplossingen zich in een minder rap tempo ontwikkelden.

Als ZZP'er ben je per definitie flexibel. Corona gaf óók kansen. Alleen .. het vergt een aanpak 'met open blik' voor je er achter komt wat 'het nieuwe probleem' precies is. Je moet luisteren in plaats van praten. Leren in plaats van doceren. En dat kan lastig zijn.

 

Daarom maakte ik een propositie plaat en schreef ik de training uit: 100% ZZP-proof template's voor een scherpe propositie.


Deel 1: Een scherpe ZZP propositie

Even terug naar de basis. Drie essentiële vragen:

  1. Wie is je klant
  2. Wat is het probleem
  3. Hoe ziet jouw oplossing eruit.

En een tool zodat je ZELF je propositie kunt slijpen.

Want wat scherp is, snijdt nou eenmaal beter.

 


Tips

Tips en een vraag.


Hoe je relevant wordt

Elke ZZP'er heeft hier baat bij.


Wat je klant wil = omzet

Niet wat hij/zij "nodig heeft".


Stop overtuigen

Als je klant niet overtuigd is.



Deel 6: Waarom ik al die video's opnam

De strategie achter het verkopen van jouw dienstverlening.

Maak een viertal producten. Ze geven jouw klant een heldere klantreis door jouw dienstverlening. Er ontstaan ratio's waarmee jij jezelf kunt sturen. Of je wel of niet op het juiste pad zit.

Maar als je wilt weten hoe, dan moet je die video kijken.

 

En als je OOK de bloopers wilt zien: link voor YouTube.




Leave a Reply

Your email address will not be published.


Comment


Name

Email

Url